Monday, June 27, 2011

Bell Rock Lighthouse

Bell Rock Lighthouse is the world's oldest surviving sea-washed lighthouse and was built on Bell Rock (also known as Inchcape) in the North Sea, 11 miles (18 km) off the coast of Angus, Scotland, east of the Firth of Tay. It was built by Robert Stevenson between 1807 and 1810, and standing at 35 m high, the light is visible from 35 statute miles (56 km) inland.
Bell Rock Lighthouse

Bell Rock Lighthouse

Bell Rock Lighthouse

Bell Rock Lighthouse

Bell Rock Lighthouse
Bell Rock Lighthouse

Mount Everest

Mount Everest (Tibetan: ཇོ་མོ་གླང་མ, Jomolungma, "Holy Mother"; Chinese: 珠穆朗玛峰, Mandarin: Zhūmùlǎngmǎ Fēng, "Jomolungma Peak"; Nepali: सगरमाथा, Sagarmāthā) is the world's highest mountain at 8,848 metres (29,029 ft) above sea level. Everest is in the Mahalangur section of the Himalaya on the Nepal-China (Tibet) border. Its massif includes neighboring peaks Lhotse (8516m), Nuptse (7855m), and Changtse (7580m).
Mount Everest
Mount Everest

Mount Everest

Mount Everest

Mount Everest

Mount Everest

Great Wall of China

The Great Wall of China is a series of stone and earthen fortifications in northern China, built originally to protect the northern borders of the Chinese Empire against intrusions by various nomadic groups. Several walls have been built since the 5th century BC that are referred to collectively as the Great Wall, which has been rebuilt and maintained from the 5th century BC through the 16th century. One of the most famous is the wall built between 220–206 BC by the first Emperor of China, Qin Shi Huang. Little of that wall remains; the majority of the existing wall was built during the Ming Dynasty.
Great Wall of China

Great Wall of China

Great Wall of China

Great Wall of China

Great Wall of China

Great Wall of China

Victoria Falls Zimbabwe

Victoria Falls is one of the most famous falls, considered to be among the Seven Natural Wonders of the World.David Livingstone, the Scottish missionary and explorer, is believed to have been the first European recorded to view the Victoria Falls — which he did from what is now known as 'Livingstone Island' in Zambia, the only land accessible in the middle of the falls.David Livingstone gave the falls the name 'Victoria Falls' in honour of his Queen, but the indigenous name of 'Mosi-oa-Tunya' — literally meaning the 'Smoke that Thunders' — is also well known. The World Heritage List recognizes both names.While it is neither the highest nor the widest waterfall in the world, it is claimed to be the largest. This claim is based on a width of 1,708 metres (5,604 ft)and height of 108 metres (354 ft), forming the largest sheet of falling water in the world. The falls' maximum flow rate compares well with that of other major waterfalls (see table below).
Victoria Falls Zimbabwe

Victoria Falls Zimbabwe

Victoria Falls Zimbabwe

Victoria Falls Zimbabwe

Victoria Falls Zimbabwe

Victoria Falls Zimbabwe

Pelebaran jalan, antara kebutuhan atau keselamatan


Pertumbuhan produksi kendaraan roda dua maupun roda empat dan pertumbuhan jalan di Jakarta saat ini memang berbanding terbalik. Disaat pertumbuhan produksi kendaraan tersebut tengah digenjot karena tingginya permintaan konsumen akan kebutuhan kendaraan, pertambahan jalan sepertinya mengalami kemandekan. Pembangunan jalan untuk menampung lonjakan jumlah kendaraan untuk mengurangi kepadatan kendaraan di tengah solusi tranportasi masal yang mandek perlu dilakukan. Namun terbatasnya lahan yang tersedia menjadi kendala bagi pemerintah untuk menambah jalur maupun membuat jalur baru.

Solusi pemerintah dengan melebarkan jalur dengan sedikit “memaksakan” menggusur bahu jalan hingga aspal maupun beton langsung berbatasan dengan trotoar menjadi upaya saat ini. Bahkan di beberapa jalan, pinggir jalan langsung berbatasan dengan parit dengan menghilangkan trotoar. Solusi tersebut memang sedikit membantu pengendara mendapat sedikit celah berkendara. Namun hal ini tentu sangat berbahaya terhadap pengguna jalan, baik itu bagi pengendara maupun pejalan kaki yang sedang melewati jalan tersebut. Apalagi di malam hari, terbatasnya penglihatan karena kurangnya lampu di jalan tentu saja menambah potensi ancaman keselamatan.

Belum lagi di beberapa ruas jalan tiang listrik bercokol tepat di pinggir jalan. Dalam hal ini tentu sebuah dilema, pelebaran jalan adalah kebutuhan utama untuk menekan kemacetan di sisi lain pemindahan tiang listrik memerlukan biaya yang tidak sedikit dan tentu saja pengorbanan masyarakat ketika pemindahan tiang listrik tersebut akan terjadi pemadaman. Akhirnya kita bisa lihat di jalan-jalan, tiang listrik berada tepat di pinggir aspal yang tentunya sangat berbahaya jika pengguna jalan tidak berhati-hati.

Pemerintah tampaknya harus berhati-hati dalam membuat master plan agar tidak terjadi tumpang tindih yang berakibat dirugikannya masyarakat. Koordinasi antara instasi terkait juga diperlukan agar kejadian yang membahayakan keselamatan pengguna jalan tidak terabaikan. Lebih baik jika pemerintah mengeluarkan sedikit lebih banyak dana daripada keselamatan selalu mengintai pengendara jalan yang notabene adalah pembayar pajak tersebut.

Kabar di beberapa media beberapa hari yang lalu dengan mulai adanya sedikit titik terang di mulainya kembali kelanjutan pembangunan MRT seakan menjadi mimpi yang akan menjadi kenyataan apabila benar-benar terlaksana. Sebuah idam-idaman bagi penduduk Jakarta yang mengharapkan bahwa di saat bekerja energi tidak hanya terkuras selama di perjalanan yang mungkin menjadikan pikiran stress yang berujung berkurangnya produktivitas dalam bekerja.